دسته‌بندی نشده

گروه خودروسازی پارس خودرو

  • شرکت پارس خودرو در سال 1335 هجری شمسی با نام شركت بازرگانی جیپ ایران درحومه تهران قديم ( كيلومتر 9 جاده مخصوص كرج ) تاسیس گرديد. جعفر اخوان بازرگان مبتکری که واردات اتومبیل به ایران و سپس مونتاژ و تولید آن را بنیان نهاد نمی توانست تصوری از آینده این اقدام خود و تاثیر آن داشته باشد. در آن دوران صنعت خودروسازی نه تنها در ایران بلکه در هیچ یک از کشور های خاورمیانه بوجود نیامده بود.
  • پس از تاسیس، اولین اقدام شرکت، واردات جیپ ویلیز از آمریکا بود و بعد از آن نیز نخستین خطوط تولید این محصول نصب و راه اندازی شد و اولین خودروی ایرانی درسال 1338 بنام جیپ شهباز توسط این شرکت به بازار عرضه شد، به دنبال آن وانت سیمرغ به عنوان یک خودرو پرقدرت دومین محصولی بود که در همان سال تولید شد. انتخاب این محصولات برای بازار آن دوران ایران انتخابی هوشمندانه بود، چراکه با توجه به وضع راه های کشور، یک خودروی دو دیفرانسیل شاسی بلند، بهترین خودروی ممکن برای رفت و آمد در ایران بود. در سال 1346 تنوع محصولات تولیدی شرکت با تولید خودرو های رامبلر با نام های آریا، شاهین، مدل های کالسکه ای و کروکی جیپ شهباز و وانت آهو افزایش یافت.
  • دراین سال تولید سالیانه 2650 دستگاه اتومبیل هر چند به ظاهر اندک ولی برای بازار ایران در آن مقطع چشمگیر بود. در سال 1352 کمپانی جنرال موتورز که 15 سال با جیپ ایران همکاری کرده بود بخشی از سهام این شرکت را خریداری کرد و نام شرکت به جنرال موتورز ایران تغییر داده شد. جنرال موتورز ایران در نخستین سال فعالیت خود شورولت ایران(اپل)در سه مدل2500 و2800سی سی و رویال را روانه بازار کرد که به رکورد فروش 7000 دستگاه در همان سال اول دست یافت. پس از این دوره، با توجه به استراتژی شرکت که تولید کلکسیونی از خودرو های لوکس با حفظ تولید اتومبیل های دو دیفرانسیل بود اقدام به تولید محصولاتی همچون بیوک اسکای لارک اولین خودروی 8 سیلندر تولید داخل، کادیلاک سویلSeveil، شورلت نوا و وانت شورولت نمود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *